POKECOLLECT.net.pl - Oficjalne forum strony DomixPokemon.pl
Zarejestruj
Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: PokeMan
12 Lipiec 12, 11:04
Competitive Pokemon Guide
Autor Wiadomość
Nenloth 
Szlachta Collectowa
Rycerz Wody



Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 4027
Skąd: Wratislavia
Kontakt:
Wysłany: 10 Lipiec 10, 16:45   Competitive Pokemon Guide

Dzięki uprzejmości Panny Rubin z Revivala, którą bardzo serdecznie pozdrawiam, mam zaszczyt zamieścić na naszym forum, PokeCollect, jej największe dzieło, czyli
Competitive Pokemon Guide!

Mam nadzieję, że ten poradnik podniesie jakość graczy na naszym forum i wszelkie turnieje nabiorą większego dynamizmu, gdyż będzie wiadomo, jak się do nich przygotować. Poradnik jest długi, ale polecam go przeczytać od deski do deski. Zaczynamy!



Pare pytań na początek:

Czy…
1) … nie lubisz czytać wielkich „ścian” tekstu?
2) … nie masz cierpliwości by przesiadywać długie godziny nad konsolą w celu uzyskania rezultatów?
3) … jesteś mało wymagającym graczem, który uważa, że jego lv.69 Charizard + 4 ogniste ataki załatwią wszystko?
4) … nie jesteś zainteresowany grą przez Wi-Fi? (no CHOCIAŻ Battle Tower / Battle Frontier…)
5) … precyzja nie jest twoją mocną stroną?
6) … twój nick to Emilwindows?

Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, to uprzejmie sugeruje abyś w tej chwili przestał czytać i poszedł zająć się czymś innym. Przykro mi, ale ten guide nie jest dla ciebie. Dla tych z was, którzy odpowiedzieli „nie” mam jeszcze kilka pytań…

Czy…
1) … masz już dość patrzenia jak twoje poki dostają ostro po tyłku od jakiegoś absurdalnie silnego Tyranitara czy Salamence’a za każdym razem kiedy ktoś kompetentny wyzwie cię do walki?
2) … chciałbyś wyhodować poka, którego ”Power” pozostawi znajomych w osłupieniu i w dodatku oznajmić z pełną uczciwością, że zdobyłeś go bez użycia kodów?
3) … chciałbyś mieć w swym składzie poki, które - pod względem siły - faktycznie osiągnęły maksimum swoich możliwości?
4) … oglądając na YouTube walki zagranicznych graczy często zastanawiałeś się, skąd oni do cholery mają tak dobre poki, ba, sam byś chciał takie mieć?

Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś „tak”, czytaj dalej – myślę, że właśnie znalazłeś to czego szukasz ;)

Spis treści:

1.0 – Effort Values (EV)
1.1 – Witaminy i inne użyteczne rzeczy
1.2 – Gdzie trenować?
1.3 – Przykładowy EV training
2.0 – Budowanie i dostosowywanie EV Spreadów*
3.0 – Natury
3.1 – Spis natur
3.2 - Natury a breeding
3.3 – Synchronize
4.0 – Base Stats
5.0 – Individual Values (IV)
5.1 – Jak sprawdzić IVy mojego Pokemona?
6.0 – Breeding
6.1 - Magma Armor/ Flame Body
6.2 – Ditto
6.3 - Pokemony o nieokreślonej płci
6.4 – Egg Groups
6.5 – Breedowanie ataków
7.0 – IV Breeding*
7.1 – W jaki sposób gra przekazuje IVy potomstwu?
7.2 – Jak najskuteczniej IV breedować?
8.0 – Hidden Power*
8.1 - Podstawowe informacje
8.2 - Hidden Power Breeding
9.0 - Rozmaitości
9.1 - Trzecia generacja
9.3 - Dodatki w Platinum
10.0 – Źródła & podziękowania


UWAGA! Rozdziały zaznaczone gwiazdką przeznaczone są dla zaawansowanych graczy! Zapoznaj się wpierw z podstawowymi tematami (takimi jak EV, IV itp.) zanim zabierzesz się za ich lekturę.

1.0 - Effort Values (EV)

Pierwsza rzecz, o której początkujący trener powinien wiedzieć – jest też zdecydowanie najłatwiejsza do opanowania. Chcesz usłyszeć dobrą radę? Naucz się o EVach zanim zabierzesz się za cokolwiek innego. No ale żeby nie przedłużać…

Czym są Effort Values i dlaczego są tak pomocne w walce? EVy są wartości należące do tzw. „Dynamic Values”, które znacząco podnoszą statystyki (Stats) twoich Pokemonów i których rozmieszczaniem możesz swobodnie kontrolować. Istnieje sześć rodzajów EVów – EVy Ataku, Obrony (Defence), Szybkości (Speed), Sp.Ataku i Sp. Obrony (Sp. Defence). Za każde 4 punkty EV które zdobędziesz, dostajesz jeden bonusowy punkt do danej statystyki (np. zdobywając 4 EVy do Ataku dostajesz 1 dodatkowy punkt do Ataku (stat) przy następnym level-upie – proste, nie?). Istnieją jednak pewne limity – w sumie masz do rozdysponowania tylko 510 EVów (127 punktów), i tylko 255 (63 punkty) z nich możesz umieścić w jednej statystyce. Ważne! 4 EVy=1 stat point ale TYLKO na lv. 100! Na niższych levelach będziesz potrzebować większej ilości EVów aby zobaczyć różnice w liczbach - np. na levelu 50 potrzebujesz średnio 4-8 EP aby stat Pokemona wzrósł o 1. Kolejna uwaga - 510 i 255 nie są liczbami podzielnymi przez 4! W celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów dawaj swojemu Pokemonowi maksymalnie 252 EV do pojedynczej statystyki – dzięki temu pozostanie ci jeszcze 6 EVów (1 pkt) do umieszczenia gdzieś indziej (zwykle w HP). Jeden punkt to niewiele, ale może okazać się pomocny – zwłaszcza, gdy ten 1 dodatkowy HP w walce staje się niekiedy różnicą między żywym, a martwym Pokemonem. Miej to łaskawie na uwadze ;)poradnik pokemon by rubin
Największa niedogodność polega na tym, że EVy są zupełnie ukryte – nie możesz ich od tak po prostu zobaczyć na ekranie Summary twojego Poka. Co gorsza, nie istnieje w grze miejsce lub osoba, która powiedziałyby ci, jakie EVy ma obecnie twój Pokemon, a w Internecie nie znajdziesz ani jednego kalkulatora do tego typu przypadków (chyba, że znasz IVy swojego pokemona –patrz: 5.0). Dlatego też - z wyżej wymienionych powodów - ważne jest, abyś na bieżąco notował gdzieś (np. w Wordzie) jakie EVy zdobywa twój Pokemon. Podczas treningu szczególnie przydatna jest też funkcja Counter App w PokeTch (nr 11) (patrz: 1.3). Pamiętaj, precyzja to podstawa!

No tak, ciągle tylko nawijam i nawijam o „zdobywaniu” EVów, nie wyjaśniając nawet „jak?” – to jest akurat dość proste. Za każdym razem, kiedy twój Pokemon znokautuje innego Pokemona, poza doświadczeniem dostaje (suprise!) punkty EV. Powtórzę, ZA KAŻDYM razem. Z tego powodu Pokemony, takie jak twój starter, które były już przez długi czas używane w walkach są już przeciążone tyloma EVami, że bez wcześniejszego czyszczenia tych punktów (patrz - Happiness Berry) NIE NADAJĄ SIĘ DO EV TRENINGU! To po pierwsze. Po drugie, w D/P EVy związane są ściśle ze Exp. Points – tak więc do czasu, w którym zdobędzie doświadczenie, każdy świeżo złapany lub wykluty Pokemon startuje z licznikiem EV równym 0. Z tego samego też powodu Pokemony, które osiągnęły już lv. 100 nie mogą zdobywać EVów. NIE MA EXPERIENCE’A = NIE MA EVÓW!

Zarówno ilość jak i rodzaj EVów jakie zdobywasz są przypisane poszczególnemu gatunkowi – przykładowo, każdy Zubat da ci dokładnie 1 punkt EV do Speed’a , każdy Ariados – 2 EVy do Attack’u, a każdy Muk – 1 EV do HP i do Attack’u itd. Jeśli chcesz wiedzieć jakie EVy dają dane Pokemony, kliknij w jeden z poniższych linków:

http://serebii.net/pokedex-dp/hp.shtml
http://serebii.net/pokedex-dp/attack.shtml
http://serebii.net/pokedex-dp/defense.shtml
http://serebii.net/pokedex-dp/speed.shtml
http://serebii.net/pokedex-dp/sattack.shtml
http://serebii.net/pokedex-dp/sdefense.shtml

Czy w takim razie aby mój Flygon miał maks EV w Speedzie muszę pokonać aż 252 Zubaty!? Dzięki Bogu nie ;) Masz bowiem do swojej dyspozycji wiele bardzo użytecznych przedmiotów, które znacznie przyspieszają trening.

1.1 – Witaminy i inne użyteczne rzeczy

Stymulatory (zwane także Witaminami) – czyli stare dobre HP Up, Protein, Iron, Calcium, Zinc oraz Carbos. Dodają twojemu Pokemonowi 10 EVów do danej statystyki. Tą drogą możesz zapewnić sobie maksimum 100 EVów do pojedynczej statystyki, a dalsze użycie po prostu nie będzie miało żadnych efektów. Można je kupić w Veilstone City Department Store (duży sklep w tymże mieście) za – bagatela – 9800P lub w Battle Tower za cenę zaledwie 1 Battle Pointa.

Nie przypadkowo wymieniam Witaminy jako pierwsze – aby zyskać z nich jak najwięcej (do 500 EV) środki te powinno się stosować jeszcze przed rozpoczęciem treningu, gdy Pokemon nie ma jeszcze nabitych żadnych EVów.

Power Items – każdy przedmiot z tej grupy dodaje do puli zdobytych w walce punktów 4 EVy danego rodzaju. Możesz kupić je w Battle Tower, każdy kosztuje 16 Battle Points. Zalicza się do nich:
Power Weight - +4 HP EV
Power Bracer - +4 Atk EV
Power Belt - +4 Def EV
Power Lens - +4 Sp.Atk EV
Power Band - +4 Sp.Def EV
Power Anklet - +4 Speed EV

Uwaga: podczas trzymania któregoś z tych przedmiotów Speed Pokemona w trakcie walki ucięty zostaje o połowę.

Macho Brace – kolejny przedmiot, który tym razem podwaja ilość zdobytych w walce EVów (wszystkie rodzaje). Gdy jego efekty skumulują się z PokeRusem (o tym niżej) zapewnia czterokrotnie większą ilość EVów niż zwykle. Macho Brace można dostać w Pastoria City od chłopaka, który prosi cie o pokazanie mu 3 form Burmy. Prościej jest chyba jednak przesłać sobie ten przedmiot z R/S/E. Podobnie jak Power Itemy, Macho Brace zmniejsza aktualny Speed Pokemona o połowę na czas trzymania przedmiotu.

PokeRus (Pokemon Virus, w grze - PKRS) – jako jedyny z tej listy nie jest przedmiotem, i to w dodatku o dość skomplikowanym działaniu. PokeRus można spotkać przypadkowo podczas walki z dzikim Pokemonem, co niestety zdarza się to średnio w jednej na 8192 walk*. Ów stworek będzie miał obok paska zdrowia małe okienko z napisem „PKRS” (takie same jak statusy). Złapanie takiego Poka i trzymanie go w party spowoduje, że PokeRus zacznie przenosić się na inne Pokemony do czasu gdy mini-epidemia opanuje cały twój team. Efekt ten mija dokładnie wraz z wybiciem godziny 24:00, na stałe pozostawiając po sobie małą, żółtą ikonkę obok wizerunku Pokemona widocznym w ekranie Summary. Oznacza ona tylko, że dany Pokemon był już zainfekowany PokeRusem i więcej się nim nie zarazi. PokeRus nie znika ani też nie przenosi się na inne stworki gdy zarażony Pokemon jest przechowywany w Boxsie.
poradnik pokemon by rubin
Jak zaś PokeRus wpływa na trening? W przeciwieństwie do prawdziwych wirusów jest on pożyteczny i Pokemon zainfekowany lub będący kiedyś zainfekowanym dostaje dwa razy więcej EVów niż zwykle (tak samo jak w przypadku Macho Brace). PokeRus daje najlepsze efekty, gdy zostanie połączony z Power Itemem – bonus z tych itemów także zostaje podwojony. Czyli na przykład gdy twój Pokemon dostaje 1 EV z walki oraz 4 EVy od Power Itemu, to zgodnie z takim oto prostym rachunkiem: (1+4)*2 = 10 dostaje on sumie aż 10 EV za jednego pokonanego Poka! Teraz wystarczy, że pokonam tylko 26 Zubaty (jeden z nich bez Power Itemu!) aby mój Flygon miał max Speed’a – yay!

*pisane z pamięci, brak źródeł na potwierdzenie

Happiness Berry – być może chciałbyś na nowo wytrenować swojego starego ulubieńca, jednak jego statystyki są zapchane jakimiś przypadkowymi EVami zdobytymi podczas przechodzenia gry. Czasami może zdarzyć się, że podczas treningu pokonasz nie tego Pokemona co trzeba i zmarnujesz tym samym parę bezcennych punktów EV na rzecz niepotrzebnej statystyki. W tych i paru innych przypadkach Happiness Berries służą pomocą. Należą do nich Pomeg Berry (HP), Klepsy Berry (Atk), Qualot Berry (Def), Hondew Berry (SpAtk), Grepa Berry (SpDef) i Tamato Berry (Spd). Jedna jagoda odejmuje 10 EVów od danej statystyki (zwiększając przy okazji szczęście pokemona), tak więc jest to pod pewnym względem przeciwieństwo Witamin. Ciekawie rzecz się ma wtedy, gdy Pokemon posiada powyżej 100 EVów w danej statystyce - jedno Happiness Berry usuwa wówczas wszystkie punkty powyżej stu, także na wyczyszczenie wszystkich EVów w statsie nigdy nie będziesz potrzebował więcej niż jedenastu jagód (np. jeśli mój Pokemon ma 172 EVy w Sp. Ataku, to wtedy jedno Hondew Berry odejmie mu 72 EVy, kolejne zaś będą zabierać już standardowo po 10 EV).

1.2 – Gdzie trenować?

EVy HP:
Route 205 - Bidoofy i Shellosy - trafiają się dosyć często, jednak polecam szukać ich z użyciem PokeRadaru - oba po 1 EV do HP

EV Ataku:
Route 229 – Super Rodem wyłowisz same Gyaradosy - 2 EV do Ataku

EV Obrony:
Ruin Maniac Cave (Route 214) - tylko Geodude’y I Hippopotasy - oba po 1 EV do Obrony

EV Sp. Ataku:
Old Chateau – tylko Gastly, Hauntery I Gengary (dwa ostatnie wymagają gry Pokemon na GBA w slocie drugim; Gengar wystepuje tylko w pomieszczeniu z fioletowym obrazkiem) - odpowiednio 1, 2 i 3 EVy do Ataku

EV Sp. Obrony:
Route 223 – 60% szansy na spotkanie Tentacruela, 10% na Mantyke’a – odpowiednio 2 i 1 EV do Sp.Obrony

EV Szybkości:
Sadzawki w Vicory Road – same Golbaty – 2 EV do Szybkości poradnik pokemon by rubin

1.3 Przykładowy EV training

Czas zabrać się za trening!

Chcę wytrenować Flygona (Trapincha) – jego najwyższe staty to Atak i Szybkość, dlatego postanawiam, że rozmieszczę mu EVy w następujący sposób – 6 HP 252 ATK 252 SPD. Aby trening przebiegł jak najszybciej będę potrzebować :
1) Power Bracer
2) Power Anklet
3) Power Weight
4) Macho Brace
5) Pokemona z PokeRusem
6) Protein x10
7) Carbos x10
8) „Goryl” (silniejszy Pokemon zapewniający wsparcie w walce : ))
9) Counter App (można zdobyć na trzecim piętrze w Veilstone City Department Store)
10) Happiness Berries (w razie gdy coś schrzanię)
11) ok. 20 Rare Candy

Biorę więc czystego Trapincha (lv. 1 i bez żadnych EVów) i zaczynam.
1) Po pierwsze, daje mu 10 Protein (+10 do ataku) i 10 Carbosów (+10 do szybkości).
Trapinch ma teraz 100 EV w Ataku i 100 EV w Speedzie.
2) Z Boxa wyjmuję Pokemona z PokeRusem i ustawiam go obok Trapincha (PokeRus atakuje wpierw Poki ustawione obok zarażonego). Idę pokonać kilka dzikich Pokemonów do czasu aż PokeRus przeniesie się na Trapincha.
3) Daję Trapinchowi Power Bracer.
4) Ustawiam Trapincha na pierwszym miejscu w Teamie.
5) Otwieram zakładkę Counter App (numer 11). Na niej będę zaznaczać punkty jakie zdobywa Trapinch podczas treningu.
6) Udaję się na Route 229, na której, jak wiadomo, spotka się same Gyaradosy (Super Rod; +2 EV do Ataku).
7) Tuż po wypuszczeniu Trapincha z Poke Ball’a natychmiast zmieniam go z „gorylem”. Pokonuje Gyaradosa i tym samym zdobywam (2+4 (Power Item))*2(PokeRus) = 12 EV do Ataku.
8) Stukam 12 razy w Couner App. (PS. W żadnym wypadku nie zmieniaj zakładek, bo licznik znów spadnie do zera!)
9) Powtarzam punkt 7) i 8) do czasu gdy Trapinch zdobędzie 144 punkty EV.
10) Zdejmuję Power Bracer i zakładam Macho Brace.
11) Pokonuje kolejnego, ostatniego już Gyaradosa który da mi 2*4= 8 EV do Ataku.
12) Kongratulejszynz! Trapinch ma teraz maks EV w Attacku! (252 pkt)
13) Teraz zabieram się za Speed – ściągam mu Macho Brace i daję Power Anklet.
14) Resetuję Counter App
15) Udaję się na Vicory Road – w tamtejszych sadzawkach spotkam same Golbaty (+ 2 Speed EV)
16) Powtarzam punkt 7) i 8) do czasu gdy Trapinch zdobędzie 144 punkty EV.
17) No i znów zakładam mu Macho Brace i nabijam brakujące 8 punktów.
18) Achievement Unlocked –Maks Speed EV u Trapincha!
19) Udaję się do [gdziekolwiek, byleby były tam Bidoofy] i pokonuje jednego z nich.
20) Teraz lecę do Sunyshore City. W budynku, w którym kupuje się Poke Ball Seals siedzi pewna kobieta. Za udany trening da mi „Effort Ribbon”, który oznacza, że Pokemon zdobył już wszystkie 510 EV. Jeśli nie otrzymam takiej wstęgi, znaczy to, że coś przeoczyłam…
21) Opcjonalnie, jeśli znam IVy mojego Pokemona (patrz: 5.0) mogę podbić mu level Rare Candy i w dowolnym Stat Calculatorze sprawdzić, czy wszystko się zgadza.
22) FINISH!

Nadal nie łapiesz jak to wszystko wygląda w praktyce? Zatem polecam ci ten filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=qyJ7k0kHhOA

2.0 – Budowa i dostosowywanie EV Spreadów*

Tworzenie efektywnych EV Spreadów to ciężki orzech do zgryzienia, nawet dla doświadczonego gracza. Zapewne w tym momencie nie jeden z was sobie pomyśli –„ A co w tym trudnego? Po prostu rzucasz 252 EV do najsilniejszych statystyk i po kłopocie!” Stop! To jest prawdopodobnie jeden z najgorszych stereotypów jaki krąży po głowach wielu graczy. Proste Spready – 6/252/252 – sprawdzają się tak naprawdę w bardzo niewielu przypadkach (zwykle u Pokemonów czysto ofensywnych i to w dodatku nastawionych na jeden rodzaj ataku). Dobre Spready są zawsze budowane na podstawie:
a) Roli, jaka dany Pokemon ma pełnić w teamie (Atakujący, Defensywny, Wspomagający i wiele innych)
b) Pokemonów, z jakimi przyjdzie mu się mierzyć.
c) Statystyk i Ability Pokemona. Pokemon z wysokim Defence i Intimidate będzie dobrym Physical Wall’em, a z mocnym Sp.Atakiem i Tintend Lens – porządnym Sp. Sweeperem (role Pokemonów w walce nie będą omawiane w tym poradniku)
d) Wielu innych losowych czynników poradnik pokemon by rubin

2.1 - Wskazówki do budowania EV Spreadów

Ekonomiczne rozmieszczenie EVów - W większości przypadków najlepiej wyjdziesz zwiększając wysokie statystyki Naturami, a niskie – EVami. Najlepszym przykładem, w którym Natura>EV są tu Poki o astronomicznie wielkich Bazowych Statystykach, takie jak Steelix czy Registeel (200 Base Defence). Zamiast tracić wiele cennych punktów na zwiększenie statystyki która i tak wynosi już grubo powyżej 400, daję mu naturę podnoszącą Obronę, bez żadnych kosztów zyskując aż 43 punkty (równowartość 172 EV!).

Dobrym przykładem „od drugiej strony barykady” jest Blissey - nie dając jej żadnych EVów jej Defence na lv.100 wynosi zaledwie 56. Dając jej naturę +Def zwiększę go tylko do 61. Jeśli jednak dam jej pełne 252 EVów, jej Defence podskoczy aż do 119 (natura neutralna) – widać co daje większą różnicę, prawda?

EVy HP

Leftovers number – jeśli twój Pok używa Leftovers, dobrym pomysłem jest rozmieszczenie jego EVów w taki sposób, aby jego HP było podzielne przez 16. Pod koniec tury zyskujesz wtedy dokładnie taką ilość HP jaka wyjdzie z owego dzielenia (gra ucina wszystkie „zbędne” ułamki, tak więc każda nadwyżka będzie po prostu ignorowana).

Life Orb number – jest to każda trzycyfrowa liczba kończąca się na 9. Dzięki temu dziesięć ataków przeprowadzonych z użyciem Life Orba zostawia możliwie najwyższą ilość HP (9).

Substitute jest zdolny do wytrzymania 1 Seismic Tossa/Night Shade’a gdy HP Pokemona wynosi minimum 404 HP. Małe przypomnienie – Seismic Toss na lv.100 zawsze zadaje 100 Dmg, a Substitute tworzy powłokę z ¼ HP pokemona, która w tym przypadku będzie miała dokładnie 101HP. Bardzo ważne dla SubCMerów takich jak Jirachi czy Suicune.

Substitute + Pinch Berry –HP musi być podzielne przez 4 aby Pinch Berry (czyli Berry, które aktywuje się gdy Pokemonowi zostaje 25% HP lub mniej) aktywowało się po 3 Subie.

SubReversal/SubFrail – HP musi być liczbą dokładnie jeden punkt wyższą od liczby podzielnej przez 4.

338 HP to liczba do jakiej powinieneś dążyć jeśli interesuje cię przetrwanie 4 Seismic Tossów/Night Shade’ów z dokładnie 1 HP, wliczając do tego Leftovers.

EVy DEF i SP.DEF

Aby zapewnić sobie jak najlepszą ochronę HP i DEF/SP.DEF powinny mieć zbliżone wartości – 400 HP I 160 SP.DEF. nie osłoni cie przed specjalnymi atakami tak dobrze jak 360 HP i 200 SP.DEF. Musisz wziąć tez pod uwagę fakt, iż podnosząc HP tak naprawdę zwiększasz obie defensywne statystyki – z tej przyczyny te 6 EV które czasami zostają do wykorzystania po rozprowadzeniu EVów umieszcza się właśnie w HP.

Przy układaniu typowo defensywnego EV Spreadu najlepiej jest trzymać się takiego oto schematu:

LEGENDA: X – HP Y – DEF Z – SP.DEF

Gdy staramy się skupić tylko na jednej defensywie (w tym przykładzie posłużę się DEF’em):

Jeśli X>Y wtedy najlepiej będzie podnieść Y.
Jeśli X<Y wtedy najlepiej będzie podnieść X.
Jeśli X=Y wtedy najlepiej będzie podnieść X.

Gdy obie defensywy potrzebne są nam w równym stopniu:

Jeśli X>Y+Z wtedy najlepiej jest podnieść Y i Z po równo.
Jeśli X<Y+Z wtedy najlepiej jest podnieść X.
Jeśli X=Y+Z wtedy najlepiej jest podnieść X.

Obrażenia (zwane też Damagem ;))

Nie ma chyba lepszego sposobu na udowodnienie efektywności danego setu niż pokazanie (w liczbach) jak bolesny może być on dla naszego przeciwnika. Przy ofensywnych Pokemonach ma to oczywiście fundamentalne znaczenie (w końcu nikt nie chce mieć w swym teamie Sweepera który nie zalicza paru OHKO tu i tam), zaś u defensywnych stworków przydaje się do sprawdzenia ich wytrzymałości na ciosy, zwłaszcza tych idących ze strony już mocno „podpakowanych” Poków.

Zazwyczaj do takich obliczeń dołączane są też dodatkowe tzw. „pasywne” obrażenia, których źródłem są przede wszystkim Stealth Rock i Sandstorm. (w wielu analizach na Smogonie przeczytasz np. że atak „2HKO with Stealth Rock and Sandstorm damage factored in”)

Jeśli szukasz dobrego Damage Calculatora, polecam ten:

http://libelldra.com/competitive/damage/

Bardzo prosty w użyciu i nawet doliczy ci takie drobnostki jak SR, Leftovers czy Sandstorm.

EVy Szybkości (Speed)

Speed jest zdecydowanie najważniejszą statystyką w grze i to z bardzo dobrego powodu. W przeciwieństwie do obrażeń, o których w dużej mierze decyduje przypadek, Speed jest wartością w zupełności konsekwentną – jeśli jeden Pokemon jest szybszy od drugiego, nie ma znaczenia o ile – atakuje jako pierwszy. W nielicznych przypadkach gdy Pokemony mają ten sam Speed (mówimy wtedy o „Speed tie”) kolejność decydowana jest przez „rzut monetą” (50% szans dla każdego). poradnik pokemon by rubin

Każdy szanujący się gracz powinien znać Bazowy Speed właściwie wszystkich Pokemonów, jest to wiedza niemal tak samo podstawowa jak to, że Ogień jest super-efektywny na Stal. Speed wszystkich, w pełni wyewoluowanych Pokemonów został podzielony na Klasy (Tiers). Pełną listę dla wszystkich „metagame” (aktualne środowisko gry OU/UU/Uber nie będzie omawiane w tym poradniku) można zaleźć pod tymi adresami:

OU http://www.smogon.com/dp/articles/ou_speed_tiers
UU http://www.smogon.com/for...ead.php?t=50041
Uber http://www.smogon.com/dp/...ers_speed_tiers

2.2 - Przykładowy proces budowania EV Spreadu

Przykład pierwszy - Swampert

Base Stats:

HP:100 ATK: 110 DEF:90 SP.ATK:85 SP.DEF:90 SPD: 60


Swampert, podobnie jak większość „Bulky Waterów”, najczęściej spotykany jest w roli Physical Tanka. Jego głównym zadaniem jest wyeliminowanie Ziemnych, Kamiennych, a przede wszystkim Smoczych Pokemonów z pola widzenia. Większość tych Pokemonów ma niższy SP.DEF niż DEF, tak więc decyduje się zrobić użytek z niezłego SP.ATKu Swamperta i wybieram mu taki moveset: Earthquake, Surf, Ice Beam, Roar z Leftovers i naturą Relaxed. Aby efektywnie pełnić swą rolę, nasza przerośnięta traszka potrzebuje tony HP i DEF z niedużą domieszką SP.ATK. 236 EV da mi 400 HP, która jest liczbą podzielną przez szesnaście (Leftovers number). Kolejna ważna rzecz – musze zabić Salamence’a za jednym ciosem. Wyliczam obrażenia jakie zadam mu Ice Beamem. 89.72% - 105.92%... ugh! mam tylko 28,21 % szansy na OHKO! Dodaje więc 52 EV do SP.ATK, co da mi ostatecznie 219 punktów w tejże statystyce – teraz mam 66,67% szans na OHKO – i starczy! Pozostałe EVy (222 EV) pompuje oczywiście do Obrony.

Ostatecznie mój EV Spread wygląda następująco:

HP: 236 DEF: 222 SP.ATK: 52

Tak wygląda właśnie (z mniejszymi lub większymi odchyleniami) standardowy MixPert.

Przykład drugi - Empoleon

Base Stats:

HP: 84 ATK: 86 DEF:88 SP.ATK:111 SP.DEF:101 SPD:60


Rzut okiem na statystyki Empoleona wskazuje, iż potencjalnie może być on bardzo silnym Sp. Sweeperem – 111 SP.ATK wraz z Agility rekompensującym jego niski Speed, Petaya Berry dającemu jakże potrzebnego kopa do SP.ATK i Ability „Torrent” wzmacniającego jego wodne ataki -chyba nic więcej do szczęścia tu potrzeba : ). Dwa ostatnie czynniki (Pinch Berry i Ability) wchodzą w grę jednak dopiero wtedy, gdy Empoleon będzie miał 25% HP lub mniej – zatem konieczny będzie Substitute. Ostatecznie mój set będzie wyglądał tak – Surf, Grass Knot, Agility, Substitute z Petaya Berry i naturą Modest. Zanim wezmę się za cokolwiek innego wpierw muszę zająć się dwoma kluczowymi dla tego setu statystykami – Speed i HP (w tej kolejności!). 232 EV daje mi 214 Speeda, który po Agility podwaja się dając imponujące 428 SPD – wystarczająco dużo, aby prześcignąć takie tuzy jak Jolly Choice Scarf Medichama, Modest Choice Scarf Porygona-Z i Timid Choice Scarf Heatrana (ten ostatni jest szczególnie popularny). Po drugie, działanie całego setu opiera się w dużej mierze na tym, że uda mi się aktywować Petaya Berry i Torrent po 3 Substitute – umieszczając zaledwie 12 EV do HP otrzymuje 312 HP, czyli dokładnie tyle, ile potrzebuję. Teraz SP.ATK – tutaj chyba nie muszę nikomu objaśniać że 252 EV to mus. Nie wykorzystane zostaje 8 EVów – wrzucam je więc do DEF, aby „zmiękczyć” Extremespeed (priority!) Lucaria.poradnik pokemon by rubin

Ostatecznie mój EV Spread wygląda następująco:

HP:12 DEF:8 SP.ATK:252 SPD:232

Tak wygląda właśnie słynny SubPetayaAgility Sweeper Empoleon.

3.0 – Natury

Natury są pokemonowym odpowiednikiem osobowości. Każdy Pokemon posiada jedną z 25 natur; sprawdzić ją możesz na ekranie SUMMARY swojego Pokemona (zakładka TRAINER MEMO). Większość natur ma wpływ na dwie z sześciu statystyk Pokemona: u jednej zwiększając, a u drugiej zmniejszając reprezentującą ich liczbę o 10%. Przykładowo, jeśli mój Machop ma 12 Attacku i 12 Defence, to z naturą Lonely (+Atk, -Def) będzie miał 13 Attacku i 11 Defence. Wyjątek stanowią natury Hardy, Serious, Bashful, Quirky i Docile, zwane też „neutralnymi”, które nie mają wpływu na żadną ze statystyk Pokemona. Natury decydują też o ulubionym typie pokarmu stworka, ale ponieważ nie ma to żadnego związku z walkami nie będę tego głębiej omawiać.

3.1 -Spis natur
+Atk, -Def - Lonely
+Atk, -Spd - Brave
+Atk, -Sp.Atk - Adamant
+Atk, -Sp.Def - Naughty

+Def, -Atk - Bold
+Def, -Spd - Relaxed
+Def, -Sp.Atk - Impish
+Def, -Sp.Def - Lax

+Sp.Atk, -Atk - Modest
+Sp.Atk, -Def - Mild
+Sp.Atk, -Spd - Quiet
+Sp.Atk, -Sp.Def - Rash

+Sp.Def, -Atk - Calm
+Sp.Def, -Def - Gentle
+Sp.Def, -Spd - Sassy
+Sp.Def, -Sp.Atk - Careful

+Spd, -Atk - Timid
+Spd, -Def - Hasty
+Spd, -Sp.Atk - Jolly
+Spd, -Sp.Def – Naïve

+0, -0 - Hardy, Serious, Bashful, Quirky i Docile

3.2 – Natury a breeding

Breeding jest chyba najszybszym sposobem na zdobycie upragnionej natury, oczywiście o ile danego Pokemona da się breedować. Wystarczy, że samica lub Ditto będą trzymali Everstone, a potomek będzie miał 50% szans na odziedziczenie ich natury. Miej jednak na uwadze, że metoda ta nie będzie działać, gdy któryś z Pokemonów biorących udział w breedingu pochodzi z innej wersji językowej niż ta, w którą grasz.

3.3 – Synchronize

Jeśli na przodzie teamu umieścisz Pokemona z ability Synchronize, to będziesz miał 50% szansy na to, że stworki napotkane w dziczy będą miały taką samą naturę co on. Użyteczne zwłaszcza przy łapaniu legend, Ditto i tym podobnych dziwadeł :P.

4.0 - Base Stats

Base Stats są to (podobnie jak EVy i IVy) ukryte wartości, które już na starcie determinują siłę danego gatunku Pokemona. W przeciwieństwie do tych dwóch, BS pozostają stałe dla całego gatunku – to oznacza, że wszystkie Flygony (100 Base Attack) będą miały 328 ataku na levelu 100 (zakładając max EV/IV i naturę podnoszącą Atak). Base Stats ustalają też, w czym Pokemon z natury jest dobry, a w czym nie (np. Weavile, który ma naturalnie wysoki ATK i SPD, ale niskie HP, DEF i SP.DEF będzie dobry w ataku, a słaby w obronie). Base Statów używa się też do porównywania siły dwóch, najczęściej podobnych do siebie Pokemonów. Porównajmy np. dwa elektryczne typy, Manectrica i Jolteona:

JOLTEON:

HP : 65 ATK: 65 DEF:60 SP.ATK: 110 SP.DEF:95 SPD: 130

MANECTRIC:

HP:70 ATK:75 DEF:60 SP.ATK:105 SP.DEF:60 SPD:105

Pomijając nieznacznie wyższe HP I Atak, Jolteon deklasuje Manectrica niemal pod każdym względem i dlatego będzie on znacznie lepszym kandydatem na miejsce elektrycznego Pokemona w Teamie.

Nie chcę tu jednak wmówić komukolwiek, że dobry Pokemon = ten z wysokimi/lepszymi Base Statami. W ustaleniu ostatecznej siły Pokemona w grę wchodzi bardzo wiele innych czynników, takich jak dobre/złe połączenie Typów, movepool lub nawet Ablility. Chyba najbardziej skrajnym przykładem będzie tu Smeargle, który ma Base Staty niższe niż Ledyba, a który w rękach dobrego gracza potrafi być niezwykle niebezpiecznym Pokemonem. (dobrze jest uczyć się każdego ataku w grze…)

Listę Base Statów dla wszystkich Pokemonów znajdziesz tu:

http://www.gamefaqs.com/p...le/925601/48581

Znajomość Base Statów zwłaszcza tych najgroźniejszych Pokemonów jest absolutnie niezbędna każdemu, kto podchodzi do walczenia „na serio”.

5.0 - Individual Values (IV)

Ah, Individual Values. Już w tym miejscu mogę powiedzieć, że są one prawie tak samo istotne, a w niektórych sytuacjach nawet ważniejsze niż EVy. A czym one dokładnie są? Chyba najodpowiedniejsze będzie tu stwierdzenie, że IVy to geny Pokemonów. Każdy Pok posiada sześć unikalnych, ukrytych, nie możliwych do zmiany liczb, pokazujących w czym nasz stworek szczególnie się wyróżnia (lub na odwrót – w czym jest bardzo słaby). Każda statystyka posiada jeden, wyjątkowy IV, wynoszący od 0 (kompletne beztalencie) do 31 (wybitnie uzdolniony) punktów. Każdy taki punkt dodaje jeden dodatkowy punkt do statystyki na levelu 100 (na niższych levelach potrzebne są wyższe wartości – np. na levelu 50 są to 2 IV za jeden punkt do statystyki). IVy ustalane są w momencie, w którym spotkasz Pokemona lub odbierzesz jego jajko. IV’ów naturalnie nie da się „zobaczyć” gołym okiem, ba, gra bardzo skrzętnie je ukrywa. Na szczęście istnieje parę łatwych sposobów na ich odkrycie, ale o tym za chwilę.

„No tak, wiem już co to są i co robią IVy ale dlaczego są one aż tak ważne?” Dobrze, że pytasz. Wyjaśnię to na takim oto przykładzie: wyobraź sobie że walkę toczą Salamence i Zapdos (oba 100 Base Speed). Oba mają 252 EV w Speedzie, ale jeden z nich ma 30 IV w Speedzie, drugi natomiast 31. Tym samym Zapdos jednym malutkim punktem różnicy wyprzedza Salamence’a i nokautuje go Thunderboltem. Wniosek jest z tego oczywisty – nawet najmniejsza różnica w IVach potrafi zadecydować o „być albo nie być” twojego Pokemona, tak jak to miało miejsce w przypadku tego nieszczęsnego Salamence’a.
poradnik pokemon by rubin
5.1 - Jak sprawdzić IVy mojego Pokemona?

Jak już wspomniałam, gra całkiem skutecznie kryje przed graczami IVy ich Pokemonów. Zostawia nam zaledwie jedną „suchą” wskazówkę do tego, że coś takiego jak IV w ogóle istnieje – charakterystykę. Jest to krótki acz treściwy opis zachowania naszego pupila, który znaleźć można w tym samym miejscu co Natury (przypominam, zakładka TRAINER MEMO w SUMMARY Pokemona). Charakterystyka wskazuje jeden, najwyższy IV naszego Pokemona, przy czym – by sprawę jeszcze bardziej skomplikować - istnieje po pięć charakterystyk dla jednej statystyki, wybieranych w zależności od liczby na jaką ów najwyższy IV się kończy (gdy pok będzie miał kilka takich najwyższych IVów, wtedy gra losowo dobierze mu chakterystykę). Brzmi to strasznie skomplikowanie, jednak wystarczy przejrzeć tabele charakterystyk by w mig załapać o co biega. Tak też więc…

Spis charakterystyk (zaczerpniete z Bulbapedii):

Obrazek

Oczywiście będąc wyposażonym jedynie w bardzo skąpe informacje z gry nie da się dokładnie obliczyć IVów naszego Pokemona. Tu z pomocą przychodzi Internet, a dokładnie - IV Calculatory.

IV Calculatory są najpewniejszym i chyba najdokładniejszym sposobem na sprawdzenie IVów Pokemona. W Internecie znajdziesz ich na pęczki, ja jednak polecam te dwa:

http://www.metalkid.info/...ulators/IV.aspx

Prawdopodobnie najlepszy i najdokładniejszy IV kalkulator w Internecie. Obowiązkowo musisz wpisać statystyki, naturę i EVy na poszczególnych levelach, a każda dodatkowa informacja (typ Hidden Powera, charakterystyka) przyspieszy proces wyliczania IVów twojego Pokemona. Aby móc go używać należy zastosować metodę „na Rare Candy” (patrz niżej).

http://www.legendarypokemon.net/javacalc.html

Drugi całkiem interesujący kalkulator. Niestety, jako że prowadzi on obliczenia tylko na jednym levelu na raz może obliczać tylko prawdopodobne IVy Pokemona (pomijając level 100). Zaletą tego kalkulatora jest kilka przydatnych funkcji, których nie znajdziecie w MetalKidzie - Stat Calculator, Hidden Power Calculator, podświetlanie błędnych danych (podczas gdy MetalKid co najwyżej podziękuje za współpracę i wyskoczy z „Invalidem”), opcja Save/Load, a nawet możliwość ściągnięcia wersji off-line na komputer.

IV Calculatory potrzebują wielu dokładnych danych aby móc działać poprawnie. Gros informacji czerpią one ze statystyk Pokemona na poszczególnych levelach – potrzebny jest nam zatem szybki sposób na ich wyliczenie.

a) Metoda „na Rare Candy”

Do tej metody będziesz potrzebował ok. 20 Rare Candy (spokojnie, nie będziesz ich wykorzystywał permanentnie!). Zanim zaczniesz koniecznie zapisz grę. Nakarm nimi Pokemona którego IVy chcesz sprawdzić, zapisując po kolei jego statystyki na poszczególnych levelach. Po skończeniu zresetuj grę.

b) IV Battle

Specjalna metoda z użyciem Wi-Fi Connection. Wybierasz maksymalnie 6 Pokemonów, których IVy chciałbyś sprawdzić. Wybierasz opcję BATTLE -> LV.100 i toczysz „udawaną” walkę, której jedynym celem jest ujawnienie statystyk tamtych sześciu stworków na levelu 100. Cały haczyk polega na tym, że znając statsy Pokemona na tym levelu kalkulator wyliczy ci ze stuprocentową pewnością jego dokładne IVy. IV Battle jest nieco niepraktyczne, jako że za każdym razem musisz szukać osoby chętniej do przeprowadzenia takiej walki. Na szczęście na zagranicznych forach niemal zawsze znajdzie się ktoś chętny.

6.0 – Breeding

Breeding (Hodowla) jest, zaraz po chwytaniu, najszybszą metodą na załatwienie sobie nowego Pokemona. Dokonuje się tego w znanym i lubianym Day-Care Center (w D/P znajduje się on w Solaceon Town). Jak już zapewne wiesz, zostawienie w nim dwóch Pokemonów odmiennej płci może spowodować, że po pewnym czasie na farmie pojawi się Jajo Pokemona (Pokemon Egg). Przyjęcie i podróżowanie z nim po świecie sprawi, że po chwili (zauważ, że czas potrzebny do wyklucia jajka mierzony jest w krokach) wykluje się z niego mały Pokemon (lv. 1) tego samego gatunku co samica. Jajka można też otrzymać od paru postaci spotkanych podczas przechodzenia gry.

Po co nam właściwie Breeding? Jeśli czytałeś uważnie poprzednie rozdziały wiesz, że po EVach największy wpływ na statystyki Pokemona mają Natury i IVy. Biorąc pod uwagę fakt, że istnieje aż 25 różnych natur, oraz 32 możliwych IVów dla każdej z sześciu statystyk, wychodzi nam, że szansa na zdobycie dzikiego Pokemona z dobrymi IVami i żądaną naturą jest bardzo, bardzo niska… (operując konkretami – trafienie na dzikiego Pokemona z 31 IV we wszystkich statystykach zdarza się w 1 na 1 073 741 824 walk). Breedując, nie tylko będziesz mieć znaczący wpływ na to, jaką naturę i IVy (patrz rozdział 7.0) będzie miał twój Pokemon, ale też nauczysz go wielu rzadkich, bardzo cennych ataków, których nie zdobędzie w żaden inny sposób!

Zacznijmy od podstaw:

6.1 - Magma Armor/ Flame Body

Jajko potrzebuje ciepła aby móc się wykluć, prawda? A im więcej ma tego ciepła, tym szybciej się wykluje. Trzymanie zatem w dowolnym miejscu w teamie Pokemona z którymś z tych dwóch ability ucina ilość kroków potrzebną do wyklucia jajka o połowę. (np. z 5610 do 2805).

Poki z Magma Armor: Camerupt, Slugma, Magcargo
Poki z Flame Body: Magby, Magmar, Slugma, Magcargo

6.2 - Pokemony o nieokreślonej płci (zwane też Genderlessami) poradnik pokemon by rubin

Większość z nich to tzw. „legendy”, które z zasady nie mogą mieć jajek. Istnieje jednak cała rzesza nie-legendarnych, genderlessowych Pokemonów, dla których jedynym sposobem na posiadanie dzieci jest… nie, nie zapłodnienie metodą in-vitro lecz breeding z Ditto.

6.3 – Ditto

Z punktu widzenia Breedingu Ditto jest najcenniejszym Pokemonem w grze. Zdziwieni? No to co powiecie na Poka, który jest w stanie skrzyżować się z każdym zdolnym do breedingu Pokemonem w grze, i to niezależnie od płci? I z którym można breedować nawet genderlessowe Poki? Mówiąc krótko – Ditto to Pok obowiązkowy w kolekcji każdego trenera!

W breedingu Ditto działa częściowo jak samica, a częściowo jak samiec. Od Ditto dziedziczona jest natura, natomiast gatunek zbreedowanego Pokemona jak i dziedziczone ataki zależą już od drugiego stworka. Przykładowo, przypuśćmy że chcę zbreedować Seela z naturą Calm i atakami Encore i Disable. Potrzebuję zatem: a) Ditto z natura Calm trzymającego Everstone oraz b) samca Seela z Encore i Disable.

Paradoksalnie, Ditto nie jest w stanie skrzyżować się ze sam ze sobą.

6.4 - Egg Groups

Pomijając w.w. Ditto, każdy inny Pokemon może się krzyżować tylko z niedużą grupą stworków znajdujących się w tym samym „Egg Group” co ten Pokemon.

Listę Egg Groups znajdziesz tutaj - http://www.gamefaqs.com/p...le/925601/48250

6.5 – Breedowanie ataków

1) Ataki zdobywane przy Level-Upie można przekazać tylko wtedy, gdy obaj rodzice znają taki atak
2) Ataki TM/HM można przekazać tylko wtedy gdy samiec zna taki atak
3) „Egg Moves” , czyli specjalne ataki, które można zdobyć tylko przez breeding przekazywane są tylko wtedy gdy samiec zna atak z tej kategorii. Listę Egg Moves dla wszystkich Pokemonów znajdziesz tu http://www.gamefaqs.com/p...e/925601/48871.
4) Ataki od Tutorów (spotkasz ich w Emerlad, FR/LG i Platinum) nie można przekazać. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której atak od Tutora jest również Egg Movem. (np. dla Machopa Ice Punch jest jednocześnie Tutorem jak i Egg Movem, zatem może nauczyć się go przez breeding)

Wyjątkowym przypadkiem jest atak Volt Tackle. Może się go nauczyć jedynie Pichu, którego rodzicem był Pikachu albo Raichu trzymający Light Ball.

7.0 - IV Breeding*

Już na wstępie ostrzegam – IV Breeding nie jest przeznaczony dla ludzi niecierpliwych i o słabych nerwach. Po pierwsze, jest BARDZO czasochłonny, zwykle potrzeba TYGODNI aby uzyskać odpowiednie rezultaty. Po drugie, frustracja jaką wywołuje mozolne i nudne jak jasna cholera wykluwanie jajek mogłaby wyprowadzić z równowagi św. Szymona Słupnika. Uważasz, że chaining jest wnerwiający? To poczekaj aż spróbujesz swych sił w IV breedingu, a gwarantuje że na nowo zdefiniujesz sobie to słowo…

…na tym kończę swoje biadolenie, wszakże nie o tym miał być ten dział ^_~

Wyobraź sobie taką sytuację: masz samca Swinuba z 31 IV w ATK i SPD, oraz samicę tegoż poka z 31 IV w HP i ATK. Okoliczność ta raczej mało cię satysfakcjonuje, gdyż chciałbyś mieć Swinuba który będzie łączył w sobie wysokie ofensywy (ATK i SPD) z dużą wytrzymałością (HP). Gdyby tylko te wszystkie „maksy” dało się skupić u jednego Poka…

…bingo, właśnie do tego służy IV Breeding!
poradnik pokemon by rubin
IV Breeding jest to odmiana zwykłego breedingu (hodowli) Pokemonów, w której starasz się o to, aby wyhodowany Pokemon odziedziczył jak najlepsze IVy od swoich rodziców. Każdy hodowany pok ma bowiem szansę na odziedziczenie aż do 3 IVów od swoich rodziców. Niestety, sam proces dziedziczenia IV odbywa się w zupełnie losowy sposób (patrz niżej) dlatego nie masz nad nim kontroli porównywalnej z EV Trainingiem. W twojej kwestii leżą tak naprawdę tylko dwie rzeczy: dobrać odpowiednich rodziców i życzyć sobie szczęścia…

Zanim przejdziemy dalej mała wskazówka: aby nie zapomnieć, gdzie Pokemon ma ulokowane max IVy używaj opcji „MARK” do znaczenia stworków. Rób to w kolejności w jakiej wyświetlane są statystyki, to znaczy:

Kółko = Max HP
Trójkąt = Max ATK
Kwadrat = Max DEF
Serce = Max SP.ATK
Gwiazdka = Max SP.DEF
Romb = Max SPD

7.1 - W jaki sposób gra przekazuje IVy potomstwu? (zaczerpnięte z Breeding Guide autorstwa X-Act i Peterko)

Najpierw IVy dziecka są wybierane losowo. Potem jeden losowy IV od któregokolwiek z rodziców jest przekazywany dziecku. Następnie jeden losowy IV, poza HP IV jest wybierany od któregokolwiek z rodziców i przekazywany dziecku. Na koniec jeden losowy IV nie będący HP lub DEF IVem jest wybierany od któregokolwiek z rodziców i przekazywany dziecku. I teraz zła wiadomość- te trzy IVy mogą się na siebie nałożyć, a to oznacza, że we wszystkich trzech transferach może zostać wybrany ten sam IV.

I tak dla przykładu:

Rodzic #1 ma następujące IVy (kolejność standardowa): 21, 7, 26, 15, 4, 10
Rodzic #2 ma następujące IVy: 5, 3, 16, 30, 28, 20.

Po pierwsze, IVy dziecka zostają losowo wybrane: 18, 0, 9, 14, 11, 27.

Teraz jeden IV od jednego rodzica zostaje wybrany i przekazany dziecku. Przypuśćmy, że wybrany został SPD IV od rodzica #1. Teraz IVy dziecka wynoszą: 18, 0, 9, 14, 11, 10.

Przypuśćmy, że w drugim transferze, gdzie HP IV nie może już zostać wybrany, gra przekazała DEF IV pochodzący od rodzica #1. Teraz IVy dziecka wyglądają tak:

18, 0, 26, 14, 11, 10.

Na koniec, jeden IV od jednego rodzica, inny niż HP i DEF jest dziedziczony przez dziecko. Przypuśćmy, że tym razem gra wybrała SP.ATK IV od rodzica #2 i przekazała go dziecku. Tym samym, ostateczne IVy dziecka wynoszą:

18, 0, 26, 30, 11, 10.

Więc jakim cudem dziecko może odziedziczyć więcej niż 3 IVy? Zgodnie z powyżej przedstawionym procesem jest to niemożliwe. Jednakże, jeśli zdarzy się tak, że któreś IVy dziecka generowane od razu na początku wyniosą 31 i nie zostaną przy tym zastąpione przez słabszy IV rodzica, wtedy mówi się, że odziedziczone zostały więcej niż 3 IVy.

Tym samym, szanse na odziedziczenie od 1 do 6 IVów są następujące:

1 IV: 2.44%
2 IVy: 34.41%
3 IVy: 53.01%
4 IVy: 9.55%
5 IVów: 0.58%
6 IVów: 0.01%

Jak widać, znaczna większość breedowanych Pokemonów będzie dziedziczyła od 2 do 3 IVów.

Jak nietrudno zauważyć, HP i DEF IV są znacznie trudniejsze do odziedziczenia, z tego powodu, że mogą być przekazane tylko przy pierwszym (HP) lub pierwszym i drugim (DEF) transferze.

Tym samym, szanse na dziedziczenie poszczególnych IVów są następujące:

HP: 8.02%
Atk: 19.55%
Def: 13.78%
SpAtk: 19.55%
SpDef: 19.55%
Speed: 19.55%

Jeśli chciałbyś wiedzieć jakie jest prawdopodobieństwo dziedziczenia IVów, gdy rodzić ma „takie i takie” IVy, to polecam tę aplikacje (uwzględnia mechanizm w 3ciej i 4tej generacji)

http://www.geocities.com/...ns/IVProbs.html

Uwaga: System dziedziczenia IVów znacząco różni się w niektórych grach trzeciej genracji. Zajrzyj do rozdziału 9.1 jeśli chcesz wiedzieć więcej.

7.2 Jak najskuteczniej IV breedować?

Istnieją dwie podstawowe metody na skuteczny IV breeding:

Metoda Mass Hatch – łatwiejsza metoda; przebiega trójfazowo:
1) Gromadzisz jak największe ilości jajek w Boxach (tak ~ 40-50). Chowaj jajka od razu, nigdzie z nimi nie chodź.
2) Bierzesz 5 jajek i je wykluwasz; powtarzasz to do czasu aż wyklują się wszystkie. Naturalnie wszystkie wyklute Pokemony trafiają z powrotem do Boxa.
3) Teraz sprawdzasz jajka – wybierz opcję „MOVE POKEMON” i przejrzyj po kolei wszystkie Pokemony. Ja osobiście sprawdzam je w takiej kolejności:
->Płeć
->Ability poradnik pokemon by rubin
->Natura i Charakterystyka
->Statsy
Jeśli któreś z powyższych się nie zgadza, daj „RELEASE POKEMON”. Gdy skończysz, zapisz grę i sprawdź IVy Pokemonów, które przeszły kontrolę.

Plusy: Duża ilość jajek na raz, większe prawdopodobieństwo na otrzymanie dużej ilości max IVów, dobra zwłaszcza w końcowej fazie breedingu (od 3 IV wzwyż)

Minusy: Musisz mieć dobrych rodziców (u obojga minimum 2 max IVy) aby stosowanie tej metody w ogóle miało sens, może być bardzo czasochłonna w zależności od tego jak bardzo rodzice „mają się ku sobie” (dlatego też odradzam stosowania tej metody gdy Pokemony są opisane jako „They don’t like each other much”)

Metoda soft-resetu (“SRing”) – trochę trudniejsza metoda, która powstała na bazie tego, iż w D/P płeć, natura i ablility ustalane są w momencie, w którym jajko zostaje utworzone, a nie w którym odbierasz je od Day-Care Man’a (tylko IVy się zmieniają). Oznacza to, że jeśli zapiszesz grę dokładnie chwilę przed tym, jak odbierzesz jajko, to Pokemon w tymże jajku będzie miał to samą płeć, naturę i ability nawet jeśli zresetujesz grę.

Przebieg tej metody wygląda następująco:
1) Czekasz aż utworzy się jajko
2) Zapisujesz grę przed Day-Care Man’em
3) Bierzesz jajko
4) Jeździsz po długiej drodze która ciągnie się przez Route 209<->Solaceon Town<->Route 210
Nie bierzesz następnego jajka jakie ma tobie do zaoferowania Day-Care Man
5) Jajko wykluwa się
6) Sprawdzasz czy Pokemon ma odpowiednią płeć, naturę i ability
7) Jeśli Pokemon nie ma odpowiedniej płci/natury/ability, to wtedy odrzucasz tego Pokemona, zapisujesz przed Day-Care Man’em (nowe jajko powinno już wtedy na ciebie czekać) i powtarzasz tą procedurę dopóki nie natrafisz na odpowiedniego stworka. poradnik pokemon by rubin
8) Jeśli Pokemon ma już odpowiednią płeć/naturę/ability, wtedy sprawdzasz IVy Pokemona. Jeśli IVy cię nie zadowalają, wtedy soft-resetujesz grę (START+SELECT+R+L) , ładujesz grę, bierzesz to samo jajko i lecisz wykluwać dalej…

Plusy: Masz pewność, że płeć, natura i ability będą takie, jak sobie życzysz; dobra, gdy potrzebujesz Pokemona konkretnej płci i/lub natury; efektywna nawet gdy rodzice „don’t like each other much”; przydatna zwłaszcza we wczesnych fazach breedingu (1-2 max IVy).

Minusy: Wykluwasz tylko jednego Pokemona na raz, masz zatem małą szansę na dziedziczenie większej ilości max IVów.

Klucz do sukcesu leży oczywiście w odpowiednim użyciu obu tych metod. ;)

8.0 - Hidden Power*

8.1 - Podstawowe informacje

Hidden Power (TM 10) jest dość osobliwym atakiem. Po pierwsze - wbrew temu co mówi ci gra - może być on każdego typu oprócz Normalnego, po drugie, jego moc (Power) jak i typ zależą całkowicie od IVów Pokemona który go używa, i w końcu po trzecie, jest to atak Specialny, a jego siła mieści się w granicach 30-70 czyniąc go bardzo miłym dodatkiem do movesetu wielu Special Sweeperów (Jolteon i Heatran się kłaniają).

8.2 - Hidden Power Breeding (częściowo zaczerpnięte z Breeding Guide autorstwa X-Act i Peterko):

Jak najszybciej uzyskać interesujący nas Hidden Power? Przez IV breeding oczywiście :) . Przy breedowaniu danego Hidden Powera należy trzymać się kilku ściśle określonych zasad (o czym za chwilę). Na początek radzę zapamiętać dwie rzeczy:

- Jeśli IVy SP.ATK, SP.DEF i SPD będą po podzieleniu przez 2 liczbami nieparzystymi, wtedy otrzymasz Hidden Power z minimum 65 Powera (najlepiej jest brać po uwagę dwa najwyższe IVy, czyli 30 (15) i 31 (15,5)).

-Typ Hidden Powera ustalany jest przez wszystkie 6 IVów na podstawie tego, czy dany IV jest liczbą parzysta czy też nie.

SailorWilma napisał/a:
1) Jeśli sp. def jest nieparzysta, dostajesz 32
2) Jeśli sp.atk jest nieparzysty, dostajesz 16
3) Jeśli speed jest nieparzysty, dostajesz 8
4) Jeśli Def. jest nieparzysty, dostajesz 4
5) Jeśli Atk jest nieparzysty, dostajesz 2
6) Jeśli HP jest nieparzystje, dostajesz 1

I dzięki temu, że masz nieparzyste Speed i Sp. atk, dostajesz 8+16(24) I jeśli spełnisz jeszcze dodatkowe warunki, to bedziesz mieć HP bug, który mieści sie w pułapie punktów od 21 do 25.
Rozpatrywane są tu też jedynie liczby 30 i 31, bo dzięki nim Power HP będzie wysoki.

Tu jeszcze masz rozpiskę:
0 - 4: Fighting
5 - 8: Flying
9 - 12: Poison
13 - 16: Ground
17 - 20: Rock
21 - 25: Bug
26 - 29: Ghost
30 - 33: Steel
34 - 37: Fire
38 - 41: Water
42 - 46: Grass
47 - 50: Electric
51 - 54: Psychic
55 - 58: Ice
59 - 62: Dragon
63: Dark

Muszą być takie, a nie inne, ponieważ w zależności od tego jaka statystyka jest parzysta/nieparzysta, dostajesz pewną ilość ''punktów"


Mając to na uwadze, podam teraz uproszczoną listę HPowych kombinacji IVów (zauważ, że niektóre Hidden Powery mają więcej niż jedną możliwa kombinację):

LEGENDA: X – HP Y – ATK Z – DEF

Hidden Power Bug
1) X / Y / Z / 31 / 30 / 31

W tym przypadku HP Bug otrzymasz wtedy gdy:
a. X, Y i Z są liczbami parzystymi
b. X jest liczbą nieparzystą, a Y i Z są parzyste

2) X / Y / Z / 31 / 30 / 30

W tym przypadku HP Bug otrzymasz wtedy gdy:
a. X i Z są liczbami nieparzystymi, Y jest liczba parzystą
b. Y i Z są liczbami nieparzystymi, X jest liczba parzystą
c. X, Y i Z są liczbami parzystymi

Hidden Power Dark
1) X / Y / Z / 31 / 31 / 31

W tym przypadku HP Dark otrzymasz wtedy gdy:
a. X, Y i Z są liczbami nieparzystymi

Hidden Power Dragon
1) X / Y / Z / 31 / 31 / 31

W tym przypadku HP Dragon otrzymasz wtedy gdy:
a. X i Y są liczbami nieparzystymi, a Z liczbą parzystą
b. Z jest liczba nieparzystą, a X i Y liczbami parzystymi
c. X i Z są liczbami nieparzystymi, a Z liczbą parzystą
d. Y i Z są liczbami nieparzystymi, a Z liczbą parzystą

Hidden Power Electric
1) X / Y / Z / 30 / 31 / 31

W tym przypadku HP Electric otrzymasz wtedy gdy:
a. X, Y i Z są liczbami nieparzystymi

2) X / Y / Z / 31 / 31 / 31

W tym przypadku HP Electric otrzymasz wtedy gdy:
a. X, Y I Z są liczbami parzystymi
b. X jest liczba nieparzystą, a Y i Z liczbami parzystymi
c. Y jest liczbą nieparzystą, a X i Z liczbami parzystymi

Hidden Power Fight
1) X / Y / Z / 30 / 30 / 30

W tym przypadku HP Fight otrzymasz wtedy gdy:
a. Z jest liczbą parzystą (X i Y są bez znaczenia)

Hidden Power Fire
1) X / Y / Z / 30 / 31 / 30poradnik pokemon by rubin

W tym przypadku HP Fire otrzymasz wtedy gdy:
a. Y jest liczbą nieparzystą, a X i Z liczbami parzystymi
b. Z jest liczbą nieparzystą, a X i Y liczbami parzystymi
c. X i Y są liczbami nieparzystymi, a Z liczbą parzystą
d. X i Z są liczbami nieparzystymi, a Y liczbą parzystą

Hidden Power Flying
1) X / Y / Z / 30 / 30 / 31

W tym przypadku HP Flying otrzymasz wtedy gdy:
a. X, Y i Z są liczbami parzystymi

2) X / Y / Z / 31 / 31 / 30

W tym przypadku HP Flying otrzymasz wtedy gdy:
a. X i Z są liczbami nieparzystymi, a Y jest liczbą parzystą
b. Y i Z są liczbami nieparzystymi, a X jest liczba parzystą
c. X, Y i Z są liczbami nieparzystymi

Hidden Power Ghost
1) X / Y / Z / 31 / 30 / 31

W tym przypadku HP Ghost otrzymasz wtedy gdy:
a. Y jest liczba nieparzystą, a X i Z są liczbami parzystymi
b. Z jest liczbą nieparzystą, a X i Y liczbami parzystymi
c. X i Y są liczbami nieparzystymi, a Z jest liczba parzystą
d. X i Z są liczbami nieparzystymi, a Z jest liczbą parzystą

Hidden Power Grass
1) X / Y / Z / 30 / 31 / 31

W tym przypadku HP Grass otrzymasz wtedy gdy:
a. X i Y są liczbami nieparzystymi, a Z jest liczba parzystą
b. X i Z sa liczbami nieparzystymi, a Y jest liczba parzystą
c. Y i Z są liczbami nieparzystymi, a X jest liczbą parzystą
d. Z jest liczba nieparzystą, a X i Y są liczbami parzystymi
e. Y jest liczba nieparzysta, a X i Z są liczbami parzystymi

Hidden Power Ground
1) X / Y / Z / 30 / 30 / 31

W tym przypadku HP Ground otrzymasz wtedy gdy:
a. X, Y i Z są liczbami parzystymi

2) X / Y / Z / 31 / 30 / 30

W tym przypadku HP Ground otrzymasz wtedy gdy:
a. Y i Z są liczbami nieparzystymi, a X jest liczbą parzystą
b. X i Z sa liczbami nieparzystymi, a Y jest liczba parzystą
c. X, Y i Z są liczbami nieparzystymi

Hidden Power Ice
1) X / Y / Z / 31 / 31 / 31

W tym przypadku HP Ice otrzymasz wtedy gdy:
a. X, Y i Z są liczbami parzystymi
b. Y jest liczbą nieparzystą, a X i Z liczbami parzystymi
c. X jest liczbą nieparzystą, a X i Z liczbami parzystymi

2) X / Y / Z / 31 / 31 / 30

W tym przypadku HP Ice otrzymasz wtedy gdy:
a. X, Y i Z są liczbami nieparzystymi

Hidden Power Poison
1) X / Y / Z / 30 / 30 / 31

W tym przypadku HP Poison otrzymasz wtedy gdy:
a. X jest liczbą nieparzystą, a X i Z liczbami parzystymi
b. Y jest liczbą nieparzystą, a X i Z liczbami parzystymi
c. Z jest liczbą nieparzystą, a X i Y liczbami parzystymi
d. X i Y są liczbami nieparzystymi, a Z liczbą parzystą

Hidden Power Psychic
1) X / Y / Z / 31 / 31 / 30

W tym przypadku HP Psychic otrzymasz wtedy gdy:
a. X i Y są liczbami nieparzystymi, a Z liczbą parzystą
b. Z jest liczbą nieparzystą, a X i Y liczbami parzystymi
c. Y i Z są liczbami nieparzystymi, a X jest liczbą parzystą
d. X i Z sa liczbami nieparzystymi, a Y jest liczba parzystą

Hidden Power Rock
1) X / Y / Z / 31 / 30 / 30

W tym przypadku HP Rock otrzymasz wtedy gdy:
a. X jest liczbą nieparzystą, a X i Z liczbami parzystymi
b. Y jest liczbą nieparzystą, a X i Z liczbami parzystymi
c. Z jest liczbą nieparzystą, a X i Y liczbami parzystymi
d. X i Y są liczbami nieparzystymi, a Z liczbą parzystą

Hidden Power Steel
1) X / Y / Z / 31 / 30 / 31

W tym przypadku HP Steel otrzymasz wtedy gdy:
a. Y i Z są liczbami nieparzystymi, a X jest liczbą parzystą
b. X, Y i Z są liczbami nieparzystymi

2) X / Y / Z / 30 / 31 / 30

W tym przypadku HP Steel otrzymasz wtedy gdy:
a. X jest liczbą nieparzystą, a X i Z liczbami parzystymi
b. X, Y i Z są liczbami parzystymi

Hidden Power Water
1) X / Y / Z / 30 / 31 / 31

W tym przypadku HP Water otrzymasz wtedy gdy:
a. X, Y i Z są liczbami parzystymi
b. X jest liczbą nieparzystą, a X i Z liczbami parzystymi

2) X / Y / Z / 30 / 31 / 30

W tym przypadku HP Water otrzymasz wtedy gdy:
a. X, Y i Z są liczbami nieparzystymi
b. Y i Z są liczbami nieparzystymi, a X jest liczbą parzystą

9.0 – Rozmaitości

9.1 - Trzecia Generacja

EV training:

Od strony technicznej EV training w trzeciej generacji nie różni się niczym od EV trainingu w czwartej generacji (lub raczej na odwrót… :) ) – to znaczy nadal 4 pkt. EV = 1 punkt do statystyki tak dalej. Brakuje za to Power Itemów (dostępny jest tylko Macho Brace), a w grach R/S/FR/LG także i Happiness Berry (radzę bardzo uważać podczas treningu!) oraz specjalnego działania niektórych ability takich jak Synchronize czy Sticky Hold. Kobieta która da ci Effort Ribbon za pełen EV trening poka znajduje się w Slateport City (tylko w Emerald). PokeRus jest dostępny, choć brak Wi-Fi sprawia, że jego zdobycie jest zdecydowanie trudniejsze.

Breeding:

Tu dopiero zaczynają się prawdziwe różnice:

- system dziedziczenia IVów w R/S/FR/LG znacząco różni się od tego użytego w E/D/P/Pt – HP i DEF IV mogą zostać przekazane we wszystkich trzech transferach, we wszystkich trzech transferach nie może zostać wybrany ten sam IV (zatem pok będzie zawsze dziedziczył po 3 IVy), szansa na dziedziczenie wszystkich IVów jest taka sama i wynosi ok. 15%*

*brak źródeł na pełne potwierdzenie

- w R/S/FR/LG brak specjalnego działania ability Magma Armor/ Flame Body, co w praktyce oznacza dłuższe wykluwanie jajek

-w R/S/FR/LG Everstone nie pozwala na dziedziczenie Natur

- w Emerald, podobnie jak w Platinum, w jednym z domków na Battle Frontierze znaleźć można tzw. „IV Checkera”, czyli pana który po pierwsze oceni siłę twojego pokemona na podstawie jego IVów:

Kod:

"I would describe as being of average ability."
 Suma 6 IVów tego Pokemona wynosi od 0 do 90.

"I would describe as having better-than-average ability."
Suma 6 IVów tego Pokemona wynosi od 91 do 120.

"I would say is quite impressive in ability!"
Suma 6 IVów tego Pokemona wynosi od 121 do 150

"I would say is wonderfully outstanding in ability!"
Suma 6 IVów tego Pokemona wynosi od 151 do 186


Następnie powie ci, który z tych IVów jest najwyższy (gdybyś posiadał kilka takich najwyzszych IVów to wymieni ci jeden z nich losowo – jeśli będziesz pytał się go po kilka razy to wymieni ci wszystkie najwyższe IVy.)

Kod:
"That stat is relatively good."
IV wynosi od 0 do 15

"That stat is quite impressive."
IV wynosi od 16 do 25

"That stat is outstanding!"
IV wynosi od 26 do 30

"It's flawless! A thing of perfection!"
IV równy 31


Puenta: Jeśli kiedyś chciałbyś zacząć bawić się w Competitive Pokemon trzeciej genracji – to tylko z Emerald. ;)

9.2 - Dodatki w Platinum

- IV Checker – długo oczekiwany comeback jednego z najlepszych udogodnień z Emerald. Tu IV Chceckera znajdziemy w Battle Towerze. Rzeczy, które sprawdza IV Checker opisane są w rozdziale powyżej.

- Hidden Power Checker – kompletna nowość – mężczyzna w budynku obok Game Corner w Veilstone City powie ci jaki typ Hidden Powera ma twój Pokemon.

--

Bibliografia:

Smogon.com – za setki guide’ów i bycie najlepszą stroną o Pokemonach w Internecie.

Gamefaqs – To od Was zaczęła się moja trwająca po dziś dzień przygoda z „Competitive Pokemon”!

Bulbapedia – Pokemonowa Wikipedia = awesome

Serebii.net – kolejna świetna stonka, z której czerpałam i czerpię bardzo wiele

Psypokes.com – za najlepszy Pokedex w Internecie

Miłego treningu i samych perfect breedów! :*

Copyright by Rubin, 2010

Notka dla moderatorów: Sprawcie, aby ten temat został przeklejony, będzie go łatwiej zauważyć.

Sygnatura użytkownika








Korepetycje! Chemia, matematyka, języki obce (ANG, DEU). Pomogę w zadaniu, podszkolę. Tylko żebym był.

Podziękowania
Legends- za grę i za wszystkie pogaduszki na GG o Barcy, Yellowcardzie i innych głupotach; znalazłem brata, Blue- za grę i za wszelkie zwierzenia; jesteś moją studnią!, Inaka- za twój charakterek, którego wciąż nie rozumiem, a bardzo lubię, MG- za pomoce w MSach i Trade'y, Kojot- za uświadomienie mnie o pewnych rzeczach i chęci convertu, Byakurai- za skajpowanie i Karaoke, i długaśne gry, Afil- za avatary i grę i za randomowe rozmowy na Skajpie, Poxer, Kowalt, Szymbar, Maron- za grę u mnie było/jest bardzo miło, i wszelkim innym, którym się to należy, a ich tutaj nie wymieniłem.

POKECOLLECT FOREVER!
 
     
Kojot 
Nosi czapkę Asha
Rumble in the Jungle



Wiek: 27
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 1448
Skąd: Bandle City
Wysłany: 10 Lipiec 10, 20:12   

Sam się na tym poradniku uczyłem, mam wersję od Marona w Wordzie, ale nie wiedziałem nigdy kto jest Autorem :(

Zwłaszcza polecam poczytać:
1.0 - 3.0

Te rozdziały. No chyba że ktoś chce mieć Perfect Pokemonki no to cały poradnik :D
 
     
Maron 
Nosi czapkę Asha
Były mod



Wiek: 28
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1134
Skąd: Zza biurka
Kontakt:
Wysłany: 12 Lipiec 10, 11:20   

TEż wiele razy to sobie czytałem, mam kopię u siebie na forum ukrytą, w razie jakby Rev padł. Przyklejam.

A tak w ogóle, to daj oryginalny link do tematu.

Sygnatura użytkownika
Turnieje Pokemon:
1 miejsce RSE 50, 1 miejsce FRLG 30
2 miejsce RSE 50,
3 miejsce RSE 50,


 
     
Nenloth 
Szlachta Collectowa
Rycerz Wody



Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 4027
Skąd: Wratislavia
Kontakt:
Wysłany: 12 Lipiec 10, 11:22   

Oryginalny link? W sumie nie ma potrzeby, tu jest wszystko, ale zgoda.


http://forum.xipog.pisz.p...?t=3531&start=0

Sygnatura użytkownika








Korepetycje! Chemia, matematyka, języki obce (ANG, DEU). Pomogę w zadaniu, podszkolę. Tylko żebym był.

Podziękowania
Legends- za grę i za wszystkie pogaduszki na GG o Barcy, Yellowcardzie i innych głupotach; znalazłem brata, Blue- za grę i za wszelkie zwierzenia; jesteś moją studnią!, Inaka- za twój charakterek, którego wciąż nie rozumiem, a bardzo lubię, MG- za pomoce w MSach i Trade'y, Kojot- za uświadomienie mnie o pewnych rzeczach i chęci convertu, Byakurai- za skajpowanie i Karaoke, i długaśne gry, Afil- za avatary i grę i za randomowe rozmowy na Skajpie, Poxer, Kowalt, Szymbar, Maron- za grę u mnie było/jest bardzo miło, i wszelkim innym, którym się to należy, a ich tutaj nie wymieniłem.

POKECOLLECT FOREVER!
 
     
Inaka 
Myśli, że jest PRO
SnazzyShipper



Wiek: 27
Dołączyła: 05 Lis 2008
Posty: 1793
Skąd: Stettin an der Oder
Kontakt:
Wysłany: 12 Lipiec 10, 20:02   

Heh, a ja to mam schowane pod łóżkiem, czasami tylko, gdy zapowiadają się nudy, gdy jadę do jakiejś kolejnej wiochy ze starymi, to wyciągam i próbuję wytrenować Magikarpia :D
A tak na serio - poradnik trochę długi i niektórych, co "nie lubią czytać wielkich „ścian” tekstu" nuży, ale warto go przeczytać, chociaż tak dla samej wiedzy :D Tylko trochę szkoda, że nie ma tekstu, jak rozumieć teksty IV Checkera z Plt/HG/SS (Bo o ile się nie mylę, to w tych dwóch ostatnich też jest), ale jest dobrze...

Sygnatura użytkownika
Cytat:
Ja się zastanawiam ValadiN. Ty innych tak wyzywasz a nie dostajesz warnów;o Jesteś bogiem?:o ~ wypowiedź QuerryPassa

Cytat:
[Dzisiaj 11] Nexus DominLoL: co to ten cały legwan? czy jest to smaczne ]








Dziękuje wszystkim osobom na PC, za to, że są.
Dziękuję Nenlothowi - za super grę, której chyba nigdy nie zapomnę, rozmowy na GG oraz ogólnie za bycie xD
Dziękuję Dominowi - Nie wiem, kiedy odwzajemnię to Premium na dA, ale to było wspaniałe. Twoja gra również nie była zła, chociaż miała wzloty i upadki. No i pisz dalej *w* (będę cię nękać xD )
Dziękuję Blue/Belli - także za grę na PBF, która może nie była długa, ale fajnie się bawiłam xD
Dziękuję Poxerowi i Skejtowi - za rozmowy na GG, zaczepki na mordoksiążce, Poxowi dodatkowo za nocne wymiany SMS-ów (które poszły się bujać wraz z awarią telefonu [*]). Było super, dzięki ;w;
Dziękuję też innym osobom, których nie wymieniłam - niestety, jest limit znaków -_-
 
     
Kojot 
Nosi czapkę Asha
Rumble in the Jungle



Wiek: 27
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 1448
Skąd: Bandle City
Wysłany: 12 Lipiec 10, 20:09   

Inaka, jak nie rozumiesz IV Checkera, to po prostu sprawdź Ivy kalkulatorem. Np na Psypokes. ;P
 
     
Inaka 
Myśli, że jest PRO
SnazzyShipper



Wiek: 27
Dołączyła: 05 Lis 2008
Posty: 1793
Skąd: Stettin an der Oder
Kontakt:
Wysłany: 12 Lipiec 10, 20:33   

Kojot napisał/a:
Inaka, jak nie rozumiesz IV Checkera, to po prostu sprawdź Ivy kalkulatorem. Np na Psypokes. ;P

Wiem, że są do tego kalkulatory, ale szczerze mówiąc, wolę skopiować save, odpalić go w SoulSilverze, do którego mam cheaty i włączyć cheat, który pozwala mi na podglądanie (zamiast statystyk poka) jego EVów czy IVów, bo szczerze mówiąc, nigdy tych kalkulatorów nie rozgryzłam ^^

Sygnatura użytkownika
Cytat:
Ja się zastanawiam ValadiN. Ty innych tak wyzywasz a nie dostajesz warnów;o Jesteś bogiem?:o ~ wypowiedź QuerryPassa

Cytat:
[Dzisiaj 11] Nexus DominLoL: co to ten cały legwan? czy jest to smaczne ]








Dziękuje wszystkim osobom na PC, za to, że są.
Dziękuję Nenlothowi - za super grę, której chyba nigdy nie zapomnę, rozmowy na GG oraz ogólnie za bycie xD
Dziękuję Dominowi - Nie wiem, kiedy odwzajemnię to Premium na dA, ale to było wspaniałe. Twoja gra również nie była zła, chociaż miała wzloty i upadki. No i pisz dalej *w* (będę cię nękać xD )
Dziękuję Blue/Belli - także za grę na PBF, która może nie była długa, ale fajnie się bawiłam xD
Dziękuję Poxerowi i Skejtowi - za rozmowy na GG, zaczepki na mordoksiążce, Poxowi dodatkowo za nocne wymiany SMS-ów (które poszły się bujać wraz z awarią telefonu [*]). Było super, dzięki ;w;
Dziękuję też innym osobom, których nie wymieniłam - niestety, jest limit znaków -_-
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Szablon savePokeCollect stworzony przez Raika/Perry. Statystyki
Internetowe RPG - gry MMO i MMORPG online TOP50 Gry Pokemon Valhalla AntyGaming”PokeSerwis Tylko Lati
Pokemons.tnb.pl pokemon special Pokemon Trainer
Dream League
Topsites FireChao TopsitesPPN Top 50 Forum Topsite

Wymiana buttonami z PokeCollect
Forum wykorzystuje cookies, tak jak każde inne w internecie, w tych samych celach (reklamy, statystyki, ustawienia). Przeglądarką możesz regulować warunki przechowywania cookies.