Na wstępie się przedstawie, bo raczej mało znany jestem (mam dystans do całego open Te Smieszne Kwadraciki community). Jestem programistą takich projektów jak Landoria, Lyramion, Landoria Strikes Back (obecnie sprzedana jako Kovloria), Lyramion Strikes Back (obecnie sprzedane, niekontynuowane). Robiłem wiele kodów, nawet kiedyś, w czasach 7.8, kiedy potworki nie potrafiły na otsach na ukos chodzić, wydałem serwer z prawdziwymi formułkami obrażeń z real tibii i wieloma innymi kodami, który przewyższał o klasę niektórymi kodami ówczesne serwery (potworki atakujące z 1.5 sqm i takie inne). Można pogooglować mój nick "larvaexotech" aby się przekonać o tych sprawach. Tyle o mnie.
Jak się zapewne domyślacie, jestem programistą projektu Kregoxa. W tym temacie będę umieszczał informacje na temat tego co przygotowujemy dla was. Zaznaczę jeszcze, że żadne przywłaszczanie sobie cudzej twórczości (na przykład sprity z oryginalnego Pokemon Online) nie będzie miało tutaj miejsca - będziemy używać spritów z advance.
Bardzo krótko o systemie gry: będzie on przypominał system gry z oryginalnych pokemonów na gameboye. Pokemony będą awansowały poprzez wysyłanie tych wrogich do pokemoniastej wersji valhalli (inaczej - zabijając). Każdy pokemon będzie miał swój własny poziom, co będzie odróżniało się od manewru zastosowanego w brazylijskiej odmianie, czyli awansowanie wszystkich poke wraz z trenerem. Tutaj będzie inaczej.
Pokemonów będzie 151, czyli pełna lista z pierwszej serii. Każdy będzie trzymany w odpowiednim pokeballu, który będzie pełnił funkcję wyzwalacza pokemona. Na raz będzie można mieć tylko jednego pokemona wyciągniętego, oraz maksimum tylko 6 będzie mogło być aktywnie przygotowanych do bitwy. Więc, w przypadku bitwy z innym graczem/dzikim pokemonem/npc - walka będzie trwała dopóki dopóty wszystkie pokemony jednej ze stron się wyłożą (jak w pokemonach na gameboy).
Pokemony będą miały własne statystyki, które będą się zwiększały przy awansie pokemona, po nafaszerowaniu go odpowiednimi przedmiotami, przy specjalnych eventach i tak dalej.
Oto lista wstępnych statystyk pokemona, który każdy jeden będzie posiadał:
Strength - siła ataków fizycznych. Określa, jak mocno odczuwalne dla wroga są środki perswazji bezpośredniej
Special - podobnie do tego wyżej, tylko, że chodzi tutaj o ataki specjalne
Vitality - określa, jak bardzo odporny na fizyczne ciosy jest pokemon
Spirit - określa, jak bardzo odporny na ataki specjalne jest pokemon
Evade - określa, jak sprawnie pokemon unika ataków fizycznych
S-Evade - określa, jak sprawnie pokemon unika ataków specjalnych
Speed - określa odstęp czasu po ataku, jaki jest potrzebny, aby pokemon mógł wyprowadzić kolejny atak (im wyższy, tym pokemon szybciej atakuje)
Stamina - określa wytrzymałość pokemona na negatywne efekty typu uśpienie, paraliż, podpalenie
HP (hitpoints) - po prostu, hp-ki pokemona. Jeśli spadną do zera, pokemon pada trupem i przywrócić go do zdrowia można tylko w mieście, w pokemon center. HP-ki będzie można regenerować podczas walki specjalnymi przedmiotami.
SP (special points) - odmiana many, wersja pokemoniasta. Ataki pokemonów będą pobierały pewne ilości tej 'many', w przypadku gdy nam jej zabraknie, pokemon nie będzie mógł wykonać danego ataku.
Każdy pokemon będzie miał własną funkcję krzywą, na podstawie której liczone będą jego statystyki. Dla przykładu, Venosaur jako wytrzymały pokemon na 60 levelu będzie miał (przykładowo) 4,200 punktów życia, podczas gdy słabiutki raichu będzie miał tylko 3,300. Tak samo będzie z każdym ze statystyk.
Cytat:
Wypowiedz z dnia. 31 lipca
Opowiem trochę o atakach pokemonów.
Nigdy nie grałem na brazylijskim Pokemon Online, jedyne co widziałem to parę screenów. Ktoś wcześniej napisał, że wzorujemy się na tym właśnie serwerze. Nic bardziej mylnego - jak mogę wzorować się na czymś czego nie znam?
U nas wszystkie formułki ataków zostały ustalone na nowo, a system podatności itp jest identyczny jak z pokemonami. Czyli przykładowo, psychic wali mocniej w flying, electric nie działa na ground.
Każdy atak będzie miał swoją miniaturkę w okienku, które wygląda jak plecak, pod nazwą "Attacks". Po otworzeniu tego "plecaka" są w nim symbole ataków pokemonów, które aktualnie może używać. Kliknięcie na dany symbol oznacza użycie ataku.
Cytat:
Pokemony same od siebie nie atakują, tzn. nie wystarczy zaznaczyć wroga aby pokemon sam bił - musimy wybierać ataki, nawet jeśli jest to głupie "Tackle". Oczywiście symbole ataków można podpiąć pod hotkeye i walczyć w ten sposób - jak kto uważa.
Statystyki pokemona mają bardzo duży wpływ na jego efektywność i są bardzo ważną częścią gry. Są w pewnym stopniu losowe, to znaczy, że dwa pokemony o takim samym gatunku i levelu nie będą miały jednakowych statystyk - zatem o wiele trudniej będzie mieć pokemona który ma wszystkie statystyki wysokie.
Dla przykładu Venosaur:
Cytat:
Powyższy wykres to wartości skrajnie maksymalne. Pokemon może nie osiągnąć nawet połowy z tego, jeśli warunki temu nie sprzyjają. Każdy pokemon ma wartości "osobowości", które są losowane w momencie jego spawnu i nie zmieniają się podczas gry. Niektóre pokemony są słabsze niż rówieśnicy, inne z kolei są silniejsze. Warto porównać statystyki złapanego pokemona z innym aby zobaczyc mniej więcej jego potencjał.
W dodatku, pokemony, które są złapane na wysokich poziomach, bardzo mocno odstają, dlatego o wiele lepiej jest złapać pokemona na jak najniższym poziomie i wytrenować go ręcznie.
Jak wygląda walka?
Po wyciągnięciu pokemona, ten potrzebuje pewną ilość czasu (zależną od jego "Speed") na gotowość do ataku. Kiedy pokemon jest gotowy i zaatakujemy, należy znowu poczekać na kolejny atak. Powolne pokemony na niskich poziomach mają możliowść ataku raz na około 3-4 sekundy (np. Slowpoke, Snorlax), a najszybszy pokemon w grze przy wartości bliskiej maximum speed (Electrode przoduje, 212-255 speeda na 100 lvlu) może atakować nawet co 1.2 sekundy.
Gotowość do ataku jest sygnalizowana na dwa sposoby - po pierwsze, pokemon, który jest gotowy do zaatakowania ma wokół siebie białą obwódkę. Po drugie, w panelu "Skills" jest pasek o nazwie "Battle Timer", który odmierza czas do przygotowania pokemona - po prostu leci cały czas w górę, jak osiągnie 100%, pokemon może atakować.
Ataków jest w chwili obecnej 166, większość rani wroga, ale są też specjalne, np. takie które regenerują HP, takie które zmniejszają tymczasowo atrybuty wroga, takie które zatruwają, usypiają, podpalają, paraliżują. Od wyboru do koloru.
Pokemony mają swój własny EXP, niezależny od EXPa trenera - wiem, że na brazylijskim serwerze Pokemony same z siebie nie expiły, tylko zawsze miały taki poziom jak trener. U nas jest tak, że każdy pokemon ma swój własny level i exp - ponadto niektóre pokemony (słabsze) awansują szybciej niż inne. Najrzadsze pokemony awansują bardzo powoli.
Jedyną możliwością podnoszenia levela pokemonom jest wysyłanie za ich pomocą dzikich pokemonów do ich własnej wersji Valhalli - zabijanie pokemonów innych trenerów nie daje doświadczenia (mogłoby to być nadużywane).
W Tibii gracze bardzo cenili "otwartość" PvP, tzn. w przeciwieństwie do większości gier, aby kogoś zabić nie trzeba mieć jego zgody (np. World of Warcraft) na to, można kogoś po prostu napaść i usiłować zabić wbrew jego woli.
Ten sam system jest zastosowany na naszym serwerze. Gracz może dowolnie atakować wrogie pokemony, jednak zostanie wtedy oznaczony czaszką. Wykończenie wszystkich pokemonów wroga oznacza "zabicie go" i jest normalnie karane unjustem, z normalnymi następstwami jakie znamy w tibii (red skull za 3 fragi). Oczywiście nadal można robić ustalone pojedynki bez konsekwencji, dodając przeciwnika do "party" (nazwane u nas Duel Mode).
Zaatakować możemy tylko pokemona, który akurat jest wypuszczony na wolność (nie w pokeballu) - jednak nie oznacza to, że trener może schować swojego pokemona i być całkowicie bezpieczny. Możemy również wroga sprowokować do walki zaznaczając go do ataku - wtedy nam pojawia się czaszka a trener, którego chcemy napaść ma 3 sekundy na wyciągnięcie jakiegoś pokemona. W przypadku, gdy tego nie zrobi, serwer za niego wyciągnie pierwszego żyjącego pokemona. W dodatku trener w czasie tego 3sekundowego okresu nie może uciekać.
Pokemon, który umiera na placu boju, traci niewielką część swojego całkowitego doświadczenia, jednak nigdy nie straci tyle, by spaść przez to na niższy poziom doświadczenia. Gdy wszystkie pokemony gracza zostaną zabite, nie można dalej kontynuować gry - gracz jest wylogowywany i pojawia się przed Pokemon Center, a wszystkie jego pokemony mają tylko 1 punkt hp.
Korzystać można jednocześnie z szesciu pokemonów mając je w specjalnym kontenerze zwanym "Pokebag". Wywołać z pokeballa pokemona można tylko, jeśli pokeball jest w tym pokebagu - można trzymać pokeballe w innych miejscach, ale nie da się wypuszczać z nich pokemonów. Zawartość pokebaga (czyli 6 aktywnych pokemonów), można dowolnie zmieniać, pod warunkiem, że gracz nie znajduje się aktualnie w trakcie walki (nie ma battle sign).
Pokemony dzikie można łapać zaznaczając je i używając pokeballa - można to robić tylko gdy dziki pokemon żyje. Po zabiciu wroga, nie ma już możliwości złapania pokemona. Szansa na złapanie pokemona jest wykładnią stosunku jego HP do maksymalnego HP, oraz jego poziomu i rodzaju pokeballa. Czyli, zranione pokemony łatwiej dają się złapać niż w pełni zdrowe. W przypadku nieudanej próby złapania pokemona, ten wydostaje się i ze wściekłości niszczy pokeballa, a każdy pokeball uszczupla naszą sakiewkę o pewną wartość, zatem należy rozważać użycie pokeballa.
Pokemony ewoluują na nieco wyższych poziomach niż w oryginalnych pokemonach na GB. Ewolucje można przerwać, łąpiąć pokemona do pokeballa w czasie, gdy ten się zmienia (jednak nie jest to zalecane, gdyż pokemony w ostatnich formach są najsilniejsze). Niektóre pokemony ewoluuują tylko poprzez wystawienie je na działanie specjalnego przedmiotu (np. Pikachu->Thunder Stone->Raichu), w rzadkich przypadkach ewoluują podczas trade (np. Haunter->Gengar).
Planowany start:
1 października b.r.
Zapraszam na forum, na którym możesz dowiedzieć się wiecej o PU
regualmin zabrania pisać reklamy poniżej 10 postów, mówić? dalej?
projekt ambitny, przyznaję...
Sygnatura użytkownika
'Creditsy ( one tu były zawsze, i nie poke, ja nie outuję, prędzej collect znowu zamkną niż stąd pójdę ):
Inaka - Powiedzieć dziękuję za wszystko to za mało. Te rozmowy na GG, gra, ocenianie moich wypocin, tyle tego. Jednak na razie to proste "Dziękuję" musi wystarczyć.
Blue - Te rozmowy na GG wciąż mam gdzieś na dysku zapisane. Mimo że nie ma cię tutaj dość długo, ja pamiętam i będę pamiętał.
Maron - Mówicie o nim różne rzeczy, ja powiem że dziękuję mu za te nauki których mi udzielił.
Conquest - Praca pod tobą jest bardzo miła. Nawet jak znikniesz będę cię miło pamiętał za otwartość i za to że nas słuchasz.
Afil, Byaku, optic, hyu, jabuko, vapek i cała reszta luda - fajnie się z wami trolowało i gnębiło pokemana, dowalajcie mu za mnie ]
CHĘTNYCH DO WYMIANY MYŚLI ZAPRASZAM NA GG : 32441748
<<< Wyprodukowano na moje zlecenie przez DominLoL Corp.
PPS: Byłem redaktorem na Pokemon Valhalli (2008 - 14 listopad 2009 oraz 23 grudzień 2010 - styczeń 2011) i śp. PokeSerwis.pl (2009-10). Adminem na śp. PokeMedia (2006-08), śp. PokemonPowrót (2008), śp. PokeShadow (2008), śp. PokePlanet2 (2008), śp. PokemonMasters (2009), śp. PokemonBeta (2009), śp. PokeLand (2009-10) i innych mniejszych. W latach 2009-10 kierowałem popularnym forum śp. PokeRang, a od 28 lipca 2010 do 31 listopada 2011 r. byłem Pomocnikiem (działy o Anime i PPS) na Pokemon Valhalla Forum (PVF). W 2011 r. reaktywowałem stronę Pokemons, którą opuściłem 31 listopada 2011 r.. Na PokeCollect od 2009 r. (z przerwami kilkumiesięcznymi) jestem adminem.
Biorę sobie do serca tylko jeden zwyczaj Amerykanów - chwalenie się na potęgę. Widocznie to działa, skoro są potęgą. Święta Trójca : Daru, AtoMan i PokeMan - walczą o Polski dubbing Pokemon.
Relacja z wizyty delegacji (m in. ja) Pokemon Valhalli na polskich nagraniach 11 sezonu Pokemon. >>http://pokemony.com/pokem...polskiej-wersji
Linki podane w sygnaturce, służą jedynie celom informacyjnym i edukacyjnym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wymiana buttonami z PokeCollect
Forum wykorzystuje cookies, tak jak każde inne w internecie, w tych samych celach (reklamy, statystyki, ustawienia). Przeglądarką możesz regulować warunki przechowywania cookies.